2009. március 31., kedd

Test, lélek, szellem mágiája

A mágia anyagi, lelki és szellemi fokozatának művelése különféle eszközöket igényel. Anyagi komponensként kő, növény és állati vagy emberi eredetű alkotóelem is felhasználható. A lelki szint megértéséhez saját magunkból kell merítenünk, míg a magasabb szintű mágia csak a lélek fokozatos "halálával" (kiüresedésével) mehet végbe.

Nem lehet éles határvonalat húzni a mágia három fokozata között. A TEST mágiája az amulettek és talizmánok készítésétől egészen a harcművészek acélos edzettségéig elég széles skálán mozog, de jól művelni csak a lélek megismerésével lehetséges. A gyógynövények használata, a kristályok erejének felszabadítása, a talizmánok és az amulettek viselése önmagában is hatásos, de csak bizonyos fokig.

A gyógynövények és a kristályok -mint fizikai anyagok- a bennük való hit nélkül is remekül elvégzik feladatukat, de egy talizmán vagy amulett -aminek elkészítése nem túl nehéz feladat annak, aki ismeri az alapszimbólumokat, megfelelően meghatározta az eszköz célját, és hisz abban amit csinál- már az asztrális régiókat is kell hogy érintse. A hit mint asztrális, érzelmi töltet a készítő számára elegendő erővel ruházza fel a tárgyat. A lélek magasabb szintű, mentális erejének felhasználása - a gondolatkoncentráció és az erősebb szimbólumok alkalmazása révén- már komolyabb felkészültséget és szaktudást igényel. A harcművészet sem csak a test erősítését, hanem a lélek megacélozását is kitűzte céljául.


A LÉLEK mágiájának alapja a meditáció. A befelé fordulás, saját asztrális és mentális folyamataink megismerésének igénye különféle technikákat hozott létre, az egyes népcsoportok, közösségek beállítottságától függően. A gyakorlatban talán a legjobban használható a héber kabbalah (Életfa), és a tarot. Mindkettő alkalmas a lélek feltérképezésére, és a továbblépésre, de egyik sem tesz csodát, hiszen nagyon kemény munkát, saját magunkkal szembeni őszinteséget és folyamatos gyakorlást igényel.
A rituálék szintén a lélek szintjéhez tartoznak. A rituális tárgyak használata elősegíti a tárgy által jelképezett tulajdonságok kifejlődését. Az analógiák megismerése hozzásegít ahhoz, hogy továbblépjünk és elérve egy magasabb szintű tudatosságot, már a szellem mágiáját gyakoroljuk.

A TEST és a SZELLEM közötti szűrő a LÉLEK. Ez az ami 'elválasztja' az embert a magasabb síkoktól, problémákat, megoldandó feladatokat, életenként más és más jellemvonásokat ad. Ennek fokozatos 'halála' -amiket nevezhetünk beavatásoknak is- lassanként eljuttatják az adeptust addig, hogy a szellem információi szinte szabadon áramoljanak át a szűrön a test szintjére.

A lélek két alkotóeleme, az asztrális és a mentális réteg fokozatosan a szellemi síkra tevődik át. Az alsó asztrál- és mentáltest "kiürül" és lassanként a felső asztrál- és mentáltest veszi át a főszerepet. A külvilággal való érintkezés során a mágus ezeket a kiüresedett alsó energiatesteket tölti meg a felső szintekről "lehozott" letisztult érzésekkel és gondolatokkal, megfelelő szintűre szűkítve azokat.

A mágia igazi művészet. A mágus arcokat, érzéseket, gondolatokat kelt életre vagy formál meg úgy, hogy közben mindegyiket magáénak tudhatja. Nem színlel, hanem minden egyes esetben saját magát adja, természetesen mások számára is befogadhatóan, mindig az egyensúlyra törekedve.
Azáltal, hogy felébresztette majd később felszabadította magában az őselemek erejét, képessé válik arra, hogy fizikai hatásokat is tegyen. A SZELLEM mágiája nem igényel fizikai, alsó asztrális vagy mentális eszközöket. Nem a tárgyak, az érzelem- vagy gondolatkoncentráció képezi az alapját, hanem a tömény akarat, a mágus saját lénye, mely minden síkon harmonikusan és tudatosan létezik.

Nincsenek megjegyzések: