2009. július 26., vasárnap

Reinkarnációs terápia

Kinek való a reinkarnációs terápia?

Először is fontos megjegyezni, hogy mindenki csak saját felelősségére veheti igénybe ezt a terápiát.
Megfelelő érettséggel, hozzáállással semmi veszélyt nem jelent, de jótékony hatásai mellett előfordulhatnak nagyon intenzív élmények, amik átmeneti zavart okozhatnak. Ennek az átmeneti zavarnak a kezelése szintén az ülés témáját képezi, de esetenként szükség lesz néhány további, már önállóan végzett gyakorlatra.

  • A terápia neked való, amennyiben olyan problémáid vannak, amiknek nem találod az okát jelenlegi életedben. Pl. víziszony, vagy bármilyen megmagyarázhatatlan félelem, szorongás, esetleg konkrét emberekkel kapcsolatban is.

  • Rejtélyes betegség, fájdalom kínoz, vagy csak furcsa, megmagyarázhatatlan érzéseid vannak, amiket nem tudsz semmilyen konkrét eseményhez vagy sérüléshez kötni.

  • Kipróbáltál már többféle módszert, és egyik sem vezetett eredményre.

  • Meg akarod érteni a személyiségedet, megtudni, milyen élményektől vagy az, akinek jelenleg ismered magad. Illetve tágítanád a látásmódodat, és tudatosan irányítanád a jövőd alakulását.

  • Csak kíváncsi vagy az előző életeidre. Bár arra fel kell készülni, hogy ez a kíváncsiság sem a véletlen műve, tehát ebben az esetben is előjöhetnek elfojtott problémák illetve olyan, meghatározó események, amelyek megfejtésre várnak.

  • A reinkarnációs terápia alatt a tudatalattiból olyan információk jönnek elő, amelyeknek a jelenlegi élethelyzetedhez valamilyen köze van. Előfordulhat, hogy egyértelmű lesz számodra ez az összefüggés, de akár az is, hogy nem tudod egyelőre mihez kötni. Ebben az esetben el kell telnie egy kis időnek, amíg minden információ a helyére kerül. Ez idő alatt érdemes egyéb önfejlesztő, önmegismerő technikákat (pl. meditációkat) végezni.

Ezekhez is nyújtok segítséget, amennyiben igény van rá.



Még nem való neked a reinkarnációs terápia, amennyiben nem tudsz nyugodtan feküdni kb. egy órán keresztül, nem tudsz ellazulni, kikapcsolni. Ebben az esetben sem kell lemondanod a dologról, csak előtte gyakorolnod kell néhány meditációs technikát. Ehhez természetesen szintén a segítségedre leszek.


Előfordulhat, hogy nem tudod eldönteni, képes vagy-e elérni egy relaxált, nyugodt állapotot. Ennek eldöntésére javaslom az alábbi gyakorlatot:


Felmérő gyakorlat:

Ahhoz, hogy egy megváltozott tudatállapotba kerüljünk és hogy azt tetszésünk szerint hosszabb időn át fenn tudjuk tartani, el kell sajátítanunk az ellazulás technikáját.

A relaxáció az egész test részekben történő ellazítása gondolati parancsok által. Ezáltal az önuralom és a nyugalom érzését érhetjük el, biztosíthatjuk a gyors regenerálódást és az energiarendszer harmonizálódását.

A gyakorlat lényege az, hogy figyelmünket - meghatározott sorrend szerint - a test egy-egy részére fordítjuk, és a testrészeket ellazítjuk.


Helyezkedj el kényelmesen ülve vagy fekve, ahogy jónak látod. Vegyél le magadról minden olyan dolgot, ami szoríthat, pl. óra, öv stb... Esetleg kapcsolj be valami halk zenét, ami nem vonja el a figyelmedet, gyújts füstölőt, vagy illatmécsest, ha szereted (de legyél körültekintő a gyertyával, nehogy tüzet okozzon). Amennyire tudod, zárd ki a külső zajokat, zavaró dolgokat (telefon, emberek). Ez valószínűleg nem fog maximálisan sikerülni, de nem is az a cél, hogy ne legyenek, hanem az, hogy ne érdekeljenek. Ezt kis gyakorlással előbb utóbb meg fogod tudni csinálni.

Csukd be a szemed, és lazítsd el, majd az arcodat, a homlokodat, a fejedet, a nyakadat, a vállaidat, a karjaidat, a felsőtestedet, derekadat, a csípődet és a lábaidat is. Amennyiben ez túl gyors, részletezheted is: Szemeid, arcod, homlokod, fejtetőd, tarkód, nyakad, jobb vállad, felkarod, könyököd, alkarod, csuklód, kézfejed, ujjaid, majd a bal karoddal ugyanez, utána a hátizmaid, derekad, mellkasod, gyomrod stb...


Lehet fordított sorrendben (lábtól) is csinálni, de a tapasztalat azt mutatja, hogy a rendkívül aktív szem ellazítása a legfontosabb, és utána a többi 'testrész' már könnyebben megy. A lényeg, hogy ne össze-vissza ugrálás legyen.

Koncentrálj az egyes területek izmaira, és amennyire tudod, irányítsd és kövesd a folyamatot. Figyeld meg, mennyire feszültek az egyes területek, azután -ahogy ezt tudatosítod - azt is, hogy hogyan engeded el, hogyan tudod megtartani elengedett állapotban stb...

Amikor végigmentél egészen a lábujjaidig, tartsd meg ezt az állapotot, ameddig kényelmesnek találod. Hagyj időt erre a gyakorlatra, hiszen ha sürgős dolgod van, rohannod kell valahová, akkor nehezíted a folyamatot, hiszen a lényeg éppen az ellazulás.

Segíthet az ellazulásban az alábbi vizualizációs gyakorlat: Csinálj egy aurafeltöltést. Képzeld el, ahogy egy fehér fény a fejtetődön keresztül átjárja az egész tested, és amerre végighalad, nyugalmat sugároz és segít az ellazulásban. (Ezután, ezt az állapotot kihasználva végezhetsz meditációkat, asztrális utazást, reinkarnációs meditációt, vagy csak élvezheted az ellazult állapotot.)

Amikor végeztél, csináld meg újra az aurafeltöltést, csak most nem a kozmikus, hanem a földi energia felhasználásával a lábaidon keresztül.

Amikor abba akarod hagyni a gyakorlást, csak koncentrálj (fordított sorrendben) a gyakorlat elején ellazított testrészeidre, és 'ébreszd fel' azokat. Érezd, ahogy az energia lentről felfelé visszahozza az erőt és az éberséget a tagjaidba, a lábadtól egészen a szemeidig. Amikor feltöltődtél, nyisd ki a szemed, és ha szükségét érzed, írd le a tapasztalataidat.

Figyelj arra, hogy ne ugorj fel azonnal, mert a hirtelen mozgástól elszédülhetsz. Ha fekve csináltad a gyakorlatot, akkor előbb ülj fel, majd maradj úgy egy kis ideig, hogy a vérnyomásod visszaálljon a normális állapotba.

Ha úgy ítéled meg, hogy nem sikerült maximálisan ellazulnod, az sem probléma, hiszen a reinkarnációs terápia részét képezi egy ellazulást szolgáló vezetett meditáció is, ami sokkal hatékonyabb lehet egy saját magad által vezetett gyakorlatnál.

Mi a terápia menete?


Az első lépés egy beszélgetés, ahol egyrészt megtudod, mi fog történni, másrészt megkérdezheted ami felmerül benned a terápiával vagy önmagaddal kapcsolatban.

A következő lépés az előkészületek, zavaró zajok kizárása, telefon kikapcsolása stb. és a megfelelő körülmények megteremtése. Ha szükséges, akkor halk meditációs zene, gyertya, füstölő stb. A könnyebb ellazulás érdekében ülés helyett a lefekvés javasolt, mert az kapcsolódik szorosabban az alváshoz, pihenéshez.


Ezután az első lépés egy relaxált, elmélyült állapot elérése.

Amikor ez megvan, egy vizualizációs rész következik, ahol fókuszáljuk a tudatot, megteremtünk neki egy közeget, amibe belehelyezheti magát, illetve felmérhetem azt is, mennyire vagy képes "látni" és érzékelni ebben az állapotban.

A következő lépés a tudatállapot mélyítése, szintén vizualizációs technikával, majd a mélyítés fokozása, végezetül átlépés egy előző életbe. Ez utóbbi járhat születésélménnyel, de ez nem gyakori jelenség.


Az ez utáni szakasz az előző élet. Itt már lehetőséged lesz a feltett kérdéseimre válaszolni, döntéseket hozni, illetve megnézni előző inkarnációd fontos állomásait.

Ez az állapot sokféleképpen jelentkezhet. A legtöbb esetben a terápiában részt vevő a saját szemszögéből látja az eseményeket. Ez olyankor okozhat csak problémát, ha valami tragédiával, esetleg a saját halálának erőszakos körülményeivel kell szembenéznie. Ebben az esetben segítem, hogy csak külső szemlélőként vegyen részt az eseményekben.

Az inkarnáció felidézése, felszínre hozása során az adott események határozzák meg a terápia ezen szakaszának részleteit. Kiderülhetnek nevek, helyszínek, fontosabb életesemények, természetesen ez is vezetett formában.


Ennek a résznek a végén (amennyiben lehetséges) elmész az előző inkarnációd végéig, azaz egészen a halálodig (a legtöbb esetben ez egyáltalán nem ijesztő, inkább természetes dolog). Ilyenkor van, aki azonnal átkerül egy másik életébe, ám legtöbb esetben az illető egy szellemi állapotba kerül, ahol lehetősége van visszatekinteni az elmúlt életére, képes meghatározni, kik voltak akkor azok a fontos szereplők, akik jelenleg is (esetleg más szerepkörben) mellette vannak, illetve tudatosítja azt is, mi volt az adott inkarnációban a tanulnivalója, életfeladata, és az milyen formában jelentkezik a jelenlegi életében.

A további lépések a visszatérést szolgálják, azaz minden szakasz (mélyítés, ellazulás) megtörténik, csak visszafelé.

A reinkarnációs ülés vége az átélt események megbeszélése, tanácsadás a továbbiakra nézve, illetve amennyiben szükséges, az önállóan végezhető gyakorlatok kiválasztása.



Mik a reinkarnációs terápia veszélyei?


A reinkarnációs terápia alatt egy vezetett meditációban veszel részt, tehát végig felügyelet alatt folyik az ülés.

A legnagyobb veszélye fizikai értelemben az, hogy amennyiben nagyon fáradtan fogtál neki, esetleg belealszol. Ha túl izgatott vagy, akkor pedig nem megy az ellazulás, tehát nem tudod átélni, amit szeretnél.

Lelki, érzelmi értelemben a kockázat jelentősebb. A terápia alatt láthatsz olyan dolgokat, amiket akkor éppen nem szeretnél, és amiket időbe telik feldolgozni. Ám ez sem történik véletlenül, és ha keresed az okát, meg is fogod találni. Minden hatásnak, ami ér, legyen az álom vagy akár egy meditáció, üzenete van a számodra, és az üzenet nem feltétlenül olyan, amilyenre éppen vágysz.

Átélheted a saját halálodat, vagy azt, hogy elveszítesz valakit, aki fontos volt akkor számodra. Láthatsz háborúkat, katasztrófákat épp úgy, ahogy kellemes dolgokat is.

Ha nyitott vagy, és érdeklődő, akkor ezek nem okoznak törést, hanem inkább információként hasznosítod a látottakat. Minden, amit látsz, belőled indul ki, és neked szól. Ami ilyenkor előjön, jelentőséggel és jelentéssel bír, legalábbis akkor, ha értelmezed.

Mi az előző életek valóságtartalma?


Technikailag lényegtelen, hogy a felszínre kerülő információ valóban egy előző életből, vagy máshonnan származik. A lényeg inkább az, segít-e megoldani bizonyos élethelyzeteket, problémákat, vagy sem. Ebből a szemszögből vizsgálva a reinkarnációs terápia nagyon hatékony, mert mély, tudatalatti tartalmakhoz segít hozzáférni. Akár szimbolikus formában, akár valóban megtörtént események átélésével, de lényegében belőlünk származó információkkal (amennyiben előző életnek tekintjük akkor emlékekkel) találkozunk.


Előfordul, hogy az alany más hangon szólal meg, pl. férfi női hangon, felnőtt gyerekhangon, és amennyiben részletekbe menően hozzáfér nevekhez, dátumokhoz, helyszínekhez, ezeket ellenőrizheti is, ha fontosnak tartja.

Tapasztalatom szerint azonban ezek jelentősége az ülés végeztével csökken, és az átélt élmények lelki tartalma kerül előtérbe.

Jelentkezés

Nincsenek megjegyzések: